Tamara Stockholm

Hej! Jag heter Tamara,jag skriver om aallt mellan himmel och jord

Ungdomar o Rån

Publicerad 2018-06-27 07:24:00 i Allmänt,

                        Hej ! 
Jag ska berätta om vad som hände mig och min väninna ! 
Vi utsattes för rån någonstans i Stockholm.
Vi bestämde oss ta en lång promenad,vi pratade så mycket att vi var långt bort hemifrån (inte så långt,30 minuter promenad ) . 
Hon sa kom vi går och äter glass,jag sa glass 22:30 på kvällen ? Hon sa du och jag ska sitta och äta glass! 
Vi satte i mcdonalds  vad det många ungdomar som gick in och ut , skrek,pratade högt. Vi satte så att vi kunde se gatan!. Vilken syn alltså !!!!!!
Det var väldigt många unga ungdomar och barn stod där
ja jag lovar barn runt 11-12-13 stod där med äldre killar.
Det som tog uppmärksamhet va att 12-13 åringarna hade tjocka guld halsband,klockor som också va i guldfär! (Dyra märkes kläder allihoppa hade) 
De äldre killarna hade små väskor som man bär typ runt hals och mage! Det stod BOSS på väskan . 
En av de äldre killarna kom in tror jag för att äta han luktade hemsk då sa min vännina det är hash!!! Min vännina sa kom vi går men jag vill röka nu! Vi gick längre bort från de 6-7 killarna,det kändes obehagligt på något sätt. 
Plösligt kom två killar fram , kom väldigt när oss. 
De sa hit med plånbok och mobilen annars kolla ...han tog fram en kniv!!! Och sa ni ska hålla käften!!. Den andra killen kände vi igen från macdonals gänget, Min vännina började säga till killarna varför gör ni så här ? Varför förstör ni för alla invandrare?! 
Jag var helt tyst,när jag så kniven då tänkte jag på 1000 saker !! Han hugger mig i magen nu,mina barn blir nu utan mamma också! Mina barn jag vill se de igen, min mamma då?ska någon ringa henne att jag är död? Hon kommer inte klara av det ..,.. många andra tankar då jag stirra på kniven som han tagit fram och står så när oss som om han ska krama oss liksom så nära för att ingen ser kniven och andra kille tror jag var spring pojke åt killen !. 
Min vännina ville inte ge sin mobil och plånbok som hade och jag en väska (fullt med viktiga papper, leg,körkort iPhone 8 , en trasig guldkedja,mediciner mm) 
Då sa han till sin spring pojke : det här går inte, dra och spring) Han sa detta på ett annat språk som vi förstår!
De slet väskan och den ena höll fast i min väninnas händer så den andra kunde ta plånboken och mobilen.
plånbok med 3000kr i som hon ville ge tillbaka till en arbetskamrat,och iPhone 7 ,leg,körkort mm. 
De tog och sprang ! Det var väldigt tom gatan. inga människor. Det var väldigt fint väder och VM fotboll osv kanske därför. 
Nästa chock va när vi gick tillbaka till mcdonals ville låna mobil,ringa polisen. Vi ringde ,de frågade polisen är killarna kvar på platsen ??? vi sa nej de spran på andra sidan gatan !
Polisen : a men om vi kommer så dröjer det 35 minuter sen har killarna sprungit därfrån så  bättre gå hem och ringa 11414  och göra en anmälan !!
Vad tycker ni om polisens relation ? Är det brist på poliser vad handlar det om att oftas man hör att det dröjer 40,45, en timme när det hänt något allvarligt! 
En sista sak ! 
De där 11 -12-13 åriga barn varför plockar polisen de?? 
 
Hemma och deras föräldrar ska jag intet prata om
De satte säkert och kollade på parabol på dera språk.
Och inte ett ord svenska !.
 
Jag blir förbannad nu när jag tänker på rånet och altt!
hoppas ingen råkar för rånare!.
 
kram på er 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela