Tamara Stockholm

Hej! Jag heter Tamara,jag skriver om aallt mellan himmel och jord

Tunnelbana och invandrare😐

Publicerad 2018-06-27 05:28:00 i AllmÀnt,

Hejsan! Jag undrar om det Ă€r bara jag som vill ha soptunnor i tunnelbanan? NĂ„got sort avfalls grejer! Efter att min bil blivit trasig dĂ„ Ă„ker jag nu tunnelbanan till jobbet. Herregud vad smutsig vissa vagnar det Ă€r!!. Även att jag tror om en person kastar en ölburk,cola burk eller annat kanske inte bryr sig och kasta i soptunnan istĂ€llet för att kasta bara. Det Ă€r respektlös tycker jag. Nu nĂ€r jag skriver Ă€ndĂ„ om tunnelbana tĂ€nkte skriva lite om vad jag ser och tycker om det hĂ€nder i tunnelbanor . Folk som har hörlurar och pratar i telefon högt Ă€r jobbigt! Folk som pratar jĂ€tte jĂ€tte högt i mobilen (pĂ„ ett annat sprĂ„k,inte svenska! Jo man Ă€r nyfiken ibland och vill förstĂ„ vad de pratar om men de gĂ„r ju inte). Beror det pĂ„ sprĂ„ket , nĂ€tverksproblem eller nĂ„got annat att folk (mest vi invandrare) pratar sĂ„ Hilma högt pĂ„ tunnelbanan?! SĂ„ jobbigt ! Sen detta med ungdomar som jag mĂ„ste skriva 100 inlĂ€gg om de,men skriver kort hĂ€r om de ,Ă„terkommer med det senare. Varför nĂ€r flera ungdomar (mest killar) kommer in i en vagn pĂ„ tunnelbanan fĂ„r man obehagliga kĂ€nslor!! Kanske bara jag som Ă€r extra kĂ€nsligt mot hög ljud? Men deras beteende behöver mycket jobb att Ă€ndra pĂ„, om det ens gĂ„r. Och dĂ„ Ă€r det regeringsansvar ! HallĂ„ regeringen kom med nya lagar till skolor , familjer mm. Sluta bygga moskĂ© nu , ta tag i massa annat . Ni Ă€r försenade med det skynda er innan Sverige (de hĂ„rd arbetande svenska mĂ€nniskor har byggt upp i 20 minus grader) inte blir som Östeuropa eller Mellanöstern . Och till alla invandrare vill jag frĂ„ga en sak : ni har hemlĂ€ngtan sĂ„ klar , men varför ni vill sĂ„ gĂ€rna att Sverige ska bli ett annat land, typ som de lĂ€nderna som ni har rymt ifrĂ„n!!. Ska kanske svenskar och invandrare som har respekt och fattar att man bor i Sverige,som kanske arbetar tom. hĂ„rdare Ă€n svenskar utvandra!. Kanske till Mellanöstern ? Oj nej de tvingar de oss att följa deras lagar och regler. Sen inget fungerande avloppssystem , trasiga gator , och man blir utan el och vatten i flera dagar , och mat och MEDICINER bĂ€st före datumet gĂ„tt Ă„t nĂ„gra Ă„r.... 
Ja men det Àr sÄ i Mellanöstern och mycket mycket otroligt mycket vÀrre Àr det. 
LÄt oss bevara Sverige svensk!. 
 
(Jag ber alltid om ursÀkt om jag har stav fel eller utrycker mig pÄ fel sÀtt !. Min svenska Àr bra men inte perfekt ) 
Sen blandar jag massa Àmnen i en och samma blogg men jag tycker allting gÄr ihop liksom )
đŸ™đŸ»

Kommentarer

Kommentera inlÀgget hÀr
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela