Tamara Stockholm

Hej! Jag heter Tamara,jag skriver om aallt mellan himmel och jord

Friskolor

Publicerad 2018-06-27 06:14:07 i Allmänt,

Hej 
detta med friskolor måste regeringen har mer koll på och komma med nya lagar och regler tycker jag? Vad tycker Ni som läser denna inlägg ? 
 
Kolla först här👇🏻vad som står på Wikipdiea om friskolor : 

1) Svenska friskolor är skattefinansierade med skolpeng! 2) Friskolorna måste stå öppna för alla ( Det är inte det utan för utvalda personer ) Denna regel skiter de i. 

3)Vissa fristående skolor motsvarande grundskolan använder timplanens tid för "skolans val" för egen profilering, då man exempelvis undervisar i kristendomjudendomeller islam. Ett annat sätt för en fristående skola att profilera sig är att lägga utökad tid i ett eller flera ämnen. Så trevligt!. 

 

Hallå regeringen ! 

Vakna och ta tag i viktiga saker som berör samhället, och framtiden!. 

Så här sedan många år har kritiken funnits mot friskolor (fast jag kallar de skolorna för religion skola! eller islam skola). 

skolor med religiös inriktning hur de lägger upp undervisningen, med uppmärksammade inslag av kreationism eller värderingar som inte anses reflektera det svenska samhället. 

Det finns inte mycket mer att säga angående saken med privat skolor osv. 

Många 90% av de i regering kanske är rädda för att kallas rasist!!!. 

Det är inte rasism att ändra lagar.att ni måste bli tuffare, inte blunda! 

För mig och kanske många andra rasism är när det pratas om färg! Blå,bruna ögon,svart hår osv. Då tycker jag att det är rasism att utdela folk efter deras färger och ras!. 

Hoppas något händer,någon ta tag i det här OCH även kommunala skolor också då lärarna är maktlösa och utses för tråkigheter!. 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela