Tamara Stockholm

Hej! Jag heter Tamara,jag skriver om aallt mellan himmel och jord

Invandring

Publicerad 2015-09-10 10:58:57 i Allmänt,


Jag kom till Sverige (som bortgift) 14 år gammal med en irakisk/svensk medborgare 39 år!. Jag bor nu ensam med mina barn!. Nu efter 21år i
Sverige känner jag att jag inte kan vara tyst längre!. Jag bryr mig om Sverige,jag är rädd om Sverige,jag älskar Sverige vilket jag tror att Ni gör också!. Jag har så mycket erfarenhet när det gäller invandrare,islamist,hederskultur mm att jag känner att min röst måste bli hörd!. Vi kan inte vara tysta bara och gömma oss!. Vad är vi rädda för!? Detta är ett land där folk jobbar i minus gradar och mörkret som inga andra nationer klarat av! I hela mellanösten tex har ingen jobbat för en fungerande avsloppssystem tex!!!! De är trasiga! Gatorna är tradiga!.. Man rymmer pga Isis och islamister från sina hemländer och söker asyl i Sverige men sen här kräver man muslimska friskolor och hänger sina egna hemländers flaggor och skriker SVENNEHORA åt svenska kvinnor!!!. Vad håller de andra politikerna med? Nej jag orkar inte vara tyst!. Hur gör jag för att få min röst hörd!?
Det jag pratar om handlar inte om ögon/hår färg eller ras!! Inte heller religion!. Det handlar om att jobba hård,mentalitet,respekt mm

Kommentarer

Postat av: Patrik Stenqvist

Publicerad 2015-09-10 19:40:12

Folkvandring/In och utvandring har alltid funnits och tyvärr ibland inte alltid till belåtenhet av de människor som ska ta emot dem. Romarna såg Goter ned längs näsan redan för 1500 år sedan när de slog sig ner i Romarriket som resulterade i militärt uppror till slut och plundringen av Rom. Dagens invandrare ser sig kanske inte sig själva i det land de kommer till med kulturella skillnader och utsatthet varför man slår tillbaka mot det land man borde vara tacksam för att ha kommit till,

Postat av: Roger Magnet

Publicerad 2015-09-10 19:56:29

Bra skrivet. Du har såklart helt rätt. Sverige leds in i krigstillstånd - av internationella krafter.

Postat av: Åke Numelin

Publicerad 2015-09-10 20:39:40

Bra skrivet!Observera att jag INTE ärrasist

Postat av: Kabbe

Publicerad 2015-09-10 21:00:01

Jag är själv invandrare och bosatt sedan 30 år tillbaka i Sverige, håller helt med henne om det som insändaren skriver.

Postat av: Anonym

Publicerad 2015-09-10 21:40:45

Hur kunde migrationsverket acceptera en 14-årig vs 39 giftemål?
Det är ett rent lögn och fantasi. För att väcka sympati och uppmärksamhet du får hitta på ngnt annat.

Svar: HejFör ung.200 hundra svenska kronor byttes min ålder 19800427 till 19750427
Detta va i Irak 1994!. Den svensk-irakisk manen som jag blev bortgift med visste detta med att under 18år fick man inte komma som gift till Sverige!. Sjuk!.
Och jag vill verken ha uppmärksamhet eller ljuger!. Ha en bra dag
Tamara Stockhom

Postat av: Shahrokh Razavi

Publicerad 2015-09-10 21:44:54

Saken är mycket värre än så. Vill du veta vad jag menar så ser jag dig toppen av isbergen som tystas ned! Läs länken här:
http://www.scribd.com/doc/242391195/1-en-Kortfattade-Upplysning-Av-Bakgrund-Och-Situationen-Vi-Befinner-Oss-i

Postat av: Cyrus

Publicerad 2015-09-10 22:10:32

Varför man vågar inte säga det riktiga orsaken bakom invandring från MÖ?!! Sagor om hedersgrejor och dylik är för "The majority sheeple".

Man behöver inte ha ngn PhD för att förstå det geopolitiska spelet. Det hela kaoset och förödelse i MÖ är väl planerade strategi från Väst. CIA, MI5,Mossad alla är inblandade.

Frankrikes fd utrikesminister R.Dumas avslöjade att :Briter planerade "rebel" invasion av Syrie många år innan.
USA general från DIA nyligen erkände att :ISIS är ett medvetet skapelse av USA.
Assange har enorma dokument och bevis som visar hur man planerade att skapa krig, etniskt konflikt med hjälp av "rebeler" i Syrie och Iraq många år i förväg.

De som är inte intresserade att se sak och ting med Open Mind, får försätta och stoppa in sina huvud i sand tillsvidare eller lyssna på sagor som ovan för att må bra psykiskt.

Nu jag har en fråga till dig madam! Lybie hade det bästa ekonomi i hela Afrika innan NATO attack och de hade "avloppssytem" också. Med vilken rätt går NATO gangsters och bombarderar hela landet, hela infrastruktur och dödar 50,000? Med vilken moralsystem bevepnar NATO de religiosa militanter och samarbetar med Al-Qaida för att ändra regimen i Lybie?

Postat av: Anonym

Publicerad 2015-09-10 22:12:01

Varför man vågar inte säga det riktiga orsaken bakom invandring från MÖ?!! Sagor om hedersgrejor och dylik är för "The majority sheeple".

Man behöver inte ha ngn PhD för att förstå det geopolitiska spelet. Det hela kaoset och förödelse i MÖ är väl planerade strategi från Väst. CIA, MI5,Mossad alla är inblandade.

Frankrikes fd utrikesminister R.Dumas avslöjade att :Briter planerade "rebel" invasion av Syrie många år innan.
USA general från DIA nyligen erkände att :ISIS är ett medvetet skapelse av USA.
Assange har enorma dokument och bevis som visar hur man planerade att skapa krig, etniskt konflikt med hjälp av "rebeler" i Syrie och Iraq många år i förväg.

De som är inte intresserade att se sak och ting med Open Mind, får försätta och stoppa in sina huvud i sand tillsvidare eller lyssna på sagor som ovan för att må bra psykiskt.

Nu jag har en fråga till dig madam! Lybie hade det bästa ekonomi i hela Afrika innan NATO attack och de hade "avloppssytem" också. Med vilken rätt går NATO gangsters och bombarderar hela landet, hela infrastruktur och dödar 50,000? Med vilken moralsystem bevepnar NATO de religiosa militanter och samarbetar med Al-Qaida för att ändra regimen i Lybie?

Postat av: Anonym

Publicerad 2015-09-10 22:32:44

Jag tycker man ska ta seden dit man kommer om man ska trilskas med sina egna flaggor,mat,huklen på huvudet som det vore påsk året om lär leva svenskt annars kommer våran fina kultur bli ett minne blått.

Postat av: Ashto

Publicerad 2015-09-10 22:56:03

Vid 14 år blivit du gift med 39 år som du sa! frågan är: VARFÖR accepterat du eller din familj?! Kan du motiverar saken? I så fall du är en av dem som pratat om.

Svar: Hej! Jag ska skriva snart min historia för er som undrar och skriva ALL sanning så ni förstår!.
Tamara Stockhom

Postat av: Kristian

Publicerad 2015-09-10 23:18:53

Respekt åt er invandrare som har heder nog att inte gilla det ni ser i Sverige idag...även om det gäller sas,folk som liksom ni invandrat hit.

Du har förstås helt rätt,och ingen människa med heder och sunt förnuft kan säga något annat. Får man chansen att komma till ett annat land med betydligt bättre livskvalitet än den man kom ifrån så har man inte det skitiga attityden som alltför många har idag. Då är man inget annat än en skit. Jag står för det. Jag skulle själv aldrig uppträda så om jag utvandrat till något annat land. Det handlar om heder.

Postat av: Stefan.

Publicerad 2015-09-11 04:07:17

Jag ser ingen anledning till att inte hjälpa folk på vandring från döds hot och folk som inte har något kvar att leva för om de inte får hjälp och jag tycker det är självklart att vi ska hjälpa och försöka reda ut problemet som nu är. Det hjälper om man själv kan eller försöker tänka sig in i hur illa folk har det som bara vill ha frid i sina liv nu barn som fått en så dålig start på livet och den rädsla som allt bombande och mördande som de fått se. Vi har Plats vi har råd och vist fan vill vi hjälpa vår nästa i nöd utan att tänka på vad det kostar det är liv vi pratar om jag välkomnar alla som vill till vårt land.

Svar: Jag pratar om ett senare skede då man fått ta del av svensk trygghet och rätt till bla. Skola mm!. Att man inte sprider vissa dåliga sidor av sitt eget kultur!. Eller bråk bland små barn om vem är muslim,svenskar äter gris och är själva grisar,hederskultur mm!. Det var så jävla synd om de när de rymde ifrån kriget men så fort man har fått uppehållstillstånd då skiter man i svenska lagar!. Och vissa invandra grupper vet att svenskar är konflikt rädda eller vill inte kallas för rasism och SD anhängare då utnyttjar man det ännu mera!.
Tamara Stockhom

Postat av: jk

Publicerad 2015-09-11 06:02:39

God bless all

Postat av: Anette Öhlin

Publicerad 2015-09-13 19:32:58

Hej Tamara! Tack för det du skriver.. Jätte bra! Fortsätt gärna och skriv i det ämnet. Skriv om det du reagerar på. Skriv om det du tycker är fel. Jag håller med om det du nu skrivet och vill gärna höra mer.. Skriva gärna på min Face book sida om du vill det... Tack
Kära hälsningar Anette

Svar: Tack själv Anette! Jag gör så!. Kram!
Tamara Stockhom

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela